HC Andersen Marathon
11-08-2016

HVILKEN GRUPPE SKAL JEG VÆLGE

- ved fortræningen til HCA Marathon

 

Mange, der deltager i fortræningen til HCA Marathon, er ikke klar over, hvilken træningsgruppe, der bør vælges!

her er lidt hjælp.

Som ordet siger, "Fortræning", så er det en træningstur vi skal ud på.

Mange vælger en alt for hurtig gruppe, og vi vil med nedenstående give et billede af, hvilken træningsgruppe der vil være fornuftig at vælge.

 

Oversigten tager udgangspunkt i en af de mest anerkendte beregningsmetoder, Jack Daniels Running Formular. Ved at indtaste en fornyeligt løbet konkurrencetid kan potentielle tider på andre distancer beregnes samt hvilke tider og tempi, der bør trænes efter.

Jack Daniels Running Formular tager bl.a. udgangspunkt i statistikker over andre løbere og skulle derfor være en del mere præcis end den tidligere anvendte beregningsmodel over Pete Riegels formel

 

GENERELT KAN SIGES:

Er dit mål en sluttid på 2 timer 45 minutter, så er gruppen 4:45 passende.

Er dit realistiske mål 3 timer, så er træningsgruppen 5:00 noget for dig.

En sluttid på 3:15 bør træne i 5:30

Sluttider på 3:30 og opefter kan løbe med i 5:30 eller 6:00.

 

Prøv selv at lave en test!

MEN HUSK! Fortræningen er træningsløb, hvor du skal løbe max. 75-80 % af din hastighed på konkurrencedagen. 

Dynamicweb