HC Andersen Marathon

Sidste informationer
Marathon og ½ Marathon

APP

Du kan hente løbets app ved at søge på: 
App Store: "HC Andersen Marathon". Google play: "HCAmarathon"

 

Bagageposer

Du kan aflevere den udleverede bagagepose på løbsdagen fra kl. 8 - 16.30 i Odense Idrætshal ved bagageopbevaringen i hal 2. Lad ikke bagageposer ligge andre steder uden opsyn. HUSK, at sætte slippen fra dit startnummer på din bagagepose. 

 

Depoter

Der er depot ved ca. hver 5.km. 
Dvs. ved 5-10-15-20 osv. er der depoter.

Opstillingen i depotet er:

 
Desuden er der væskedepoter ved km 2,5 - 7,5 - 12,5 - 17,5 osv. hvor der udleveres:

 

DM Marathon

For at deltage i DM Marathon skal du repræsentere en løbeklub, som er medlem af DAF. Ved alle veteran-, senior- og ungseniormesterskaber er reglementeret klubdragt obligatorisk. Når du tilmelder dig, skal du i feltet "Klub/firma/sponsor" skrive den klub, som du repræsenterer ved DM og kun klubbens navn.

 

Egen forplejning

Afleveres i Odense Idrætshal lørdag kl. 14.00-18.00 samt søndag kl. 7.30-8.30 i hal 2 i de opstillede kasser. Forplejningen bliver derefter bragt ud til depoterne på ruten og vil stå på de første borde i alle depoter. Egen forplejning er mulig for både Marathon og ½ Marathon deltagerne. 

 

Energidrik

Energidrikken er et specielprodukt, der er blandet på Bryggeriet Vestfyen og indeholder: sukker, druesukker, natriumclorid, tri-natriumcitrat, citronsyre, cloud og fersken flavour samt konserveringsmidler (E202 og E211). Til gratis fortræning i august og september kan du prøvesmage energidrikken hver søndag.

 

Fartholder / startgrupper

Kl. 10:00 starter alle elitedeltagere med nummer 1-40 i forreste gruppe. Herefter kommer DM deltagerne med nummer 100-400. Øvrige Marathon og ½ Marathon deltagere bedes placere sig ved skiltene med forventet sluttid. Hermed får alle en god start. Har du brug for at blive pacet, så benyt dig af TomTom fartholderne. 

 

Marathon-avis 

Læs mere om sportsmessen, programmet, præmieoverrækkelsen og de aktiviteter, der foregår i Odense Idrætshal i ”Marathontillægget” fra Fyens Stiftstidende.

 

Massage

Fysioterapeuter står klar til at løsne de brugte muskler op kort efter måldepotet i Hal 2.

 

Max-tid

Ruten er trafikfri fra kl. 10:00 - 16:00 på løbsdagen.

 

Mål

Umiddelbart efter passage af mål vil du få udleveret din velfortjente medalje og kvinderne ligeledes en rose. Venligst forlad målområdet herefter for at gå til måldepotet. 

 

Måldepot

Her vil du blive tilbudt: kildevand, energidrik, Arla Move, banan, æble, müslibar, Danone yoghurt samt øl fra Bryggeriet Vestfyen. Når du først har forladt måldepotet, er det ikke muligt at komme tilbage.

 

Nummerudlevering 

Startnumre tilsendes ikke, men kan afhentes på sportsmessen i Odense Idrætshal.
Fredag kl. 14 - 18.00
Lørdag kl. 10 - 18.00
Søndag fra kl. 7.30 

Er du tilmeldt som studerende så husk dit studiekort. Kan du ikke fremvise studiekort, skal differencen betales, før du kan få dit startnummer udleveret.

 

Omklædning/bad

Kan foretages i Odense Idrætshal.

 

Oversigtskort 

Pastaparty og live-musik

Om lørdagen kl. 15.30 - 18.00 afholdes pastaparty, hvor der bliver serveret pasta, en øl eller vand fra Bryggeriet Vestfyn samt en dessert fra Danone. Spisebilletterne får du udleveret i nummerudleveringen, når du afhenter startnummer. Pastaparty foregår i teltet foran Odense Idrætspark. Her vil også være live-musik fra kl. 15.30 - 18.00. 

 

Parkering

Bilister opfordres til at komme i god tid på løbsdagen og ­benytte parkeringspladserne på de omkringliggende veje til Odense Idræts­park. Læs mere om parkering og trafikale ændringer. 

 

Samaritter

På ruten er der placeret samaritter ved alle depoter. Udgår du af løbet og har brug for transport til målområdet, går du til nærmeste depot, som sørger for din transport til målområdet. 

 

Shuttlebus

På løbsdagen kører shuttlebussen fra Odense Banegård til Odense Idrætspark (Stadionvej 50) kl. 7.45 - 10.00. Bussen kører shuttle igen kl 12 - 16.30. Shuttlebussen er gratis at benytte. Sidste tur kl. 16.30 går også forbi Best Western Hotel Knudsens Gaard og Hotel Scandic Odense

 

Startområde

I startområdet er der opsat skilte med forventede sluttid. For at give alle den bedste oplevelse bedes du stille dig ud for den sluttid, som du forventer at løbe på.

 

Svampe

I deltagerkuverten finder du en svamp, som du kan medbringe på ruten. Der er opstillet vandbaljer ved alle depoter, hvor svampen kan gøres våde. Efter løbet bedes du venligst smide svampen i de affaldsspandene.

 

Tidtagning / startnummer

På dit startnummer sidder chippen til tidtagning - undgå at bøje startnummeret, så chippen ikke tager skade. BEMÆRK! Du må IKKE ændre på startnummeret, da det er diskvalifikationsgrundlag jvf. DAF-reglerne. Bliv ligeledes på den afmærkede rute, da der er udlagt måtter til måling af mellemtider. OBS! Manglende mellemtider medfører diskvalifikation.

 

Toiletter

Efter hvert depot er der toiletter. Ved start/mål er der ligeledes toiletter i Odense Idrætshal.

Dynamicweb