MiniMarathon-dysten
(tidligere Klassedysten)
26. september 2021
Distance 1/10 marathon (4,2 km)
Start/mål Odense Idrætspark kl. 14
T-shirt og navn på startnummer ved tidlig tilmelding
MiniMarathondysten er en del af MiniMarathon til HCA Marathon
MiniMarathon-dysten
HCA Marathon inviterer børn og unge til en holddyst i 4,2 km løb i forbindelse med MiniMarathon.
Distancen er 1/10 marathon. MiniMarathondysten er en helt unik og eventyrlig del af HCA Marathon.
Konkurrencen afvikles som et holdløb med en samlet klassetid. Et hold består af minimum 10 børn/unge under 18 år og en voksen. Ved mere end 10 deltagere på et hold, er det de 10 hurtigste tider, der tæller i konkurrencen.
Tilmelding
PRIS
Pris pr. klasse kr. 1.200
min. 10 elever og en voksen
Tilmelding sker ved henvendelse på tlf. 3059 2444 eller info@hcamarathon.dk.
Der er mulighed for enten en samlet eller individuel tilmelding.
Tværfagligt materiale til undervisning
NYHED !
BOG TIL UNDERVISNING - LØB MED
Alle løber. Du gør også. Nogle løber tit og andre en gang imellem. Mange tænker slet ikke over det. Derfor har HCA Marathon udgivet bogen “Løb med", som giver eleverne et indblik i forskellige løb, og hvad der sker i kroppen når man løber.
Alle hold modtager i år et eksemplar af bogen "Løb med". "Løb med" er et tværfagligt undervisningsmateriale, som med fordel kan bruges i den forberedende undervisning op til MiniMarathondysten, Skolernes Motionsdag eller i forløb med fokus på krop og bevægelse.
Derudover er der udarbejdet et omfattende online undervisningsmateriale til denne bog. Materialet, der er tværfagligt og henvender sig til 4.-6. klasse, omfatter lærervejledning, opgaver og yderligere materiale til brug i undervisningen.
Undervisningsmaterialet udleveres ved tilmelding til MiniMarathondysten 2020.

Hver deltager får
-
Unik eventyrlig guldmedalje med eventyrligt motiv af Hans Christian Andersen
-
T-shirt med logo af H.C. Andersen ved tilmelding inden 13. september 2021
-
4,2 km løb på trafikfri rundstrækning
-
Navn på startnummer ved tilmelding inden 13. september 2021
-
Elektronisk tidtagning (chip i startnummeret)
-
Forplejning i mål: kildevand, Jolly Time, Danone Yoghurt og frugt
-
Gratis adgang til aktiviteter i springhallen i Odense Idrætshal på løbsdagen kl. 9.00 - 13.30
-
-
Livetracking
-
Mulighed for at være med i konkurrencen om 1 - 2 - 3 pladsen (M/K) i hver aldersgruppe: 5 - 9 år, 10 - 13 år og 14 - 17 år



Rute
STARTEN
Starten går fra Odense Idrætspark, Stadionvej 28, Odense V.
-
Kl. 14.00 10 - 13 år og 14 - 17 år
-
Kl. 14.05 5 - 9 år
TIDTAGNING
I startnummeret sidder en chip til tidtagning - undgå derfor at bøje startnummeret. Ens personlige tid registreres først, når tidtagningsmåtterne passeres. Vindertider afgøres på bruttotider (fra startskud til målgang). Nr. 1-2-3 vil altid være de tre første over målstregen. Nettotid: Fra passering af måtten til målgang
OPLØBSSTRÆKNING PÅ ODENSE ATLETIKSTADION
Alle deltagere i MiniMarathon SKAL holde til venstre på opløbsstrækningen (yderbanerne på Atletikstadion). Dette er gældende helt fra Møllemarksvej.

PROGRAM
SØNDAG 27. SEPTEMBER 2020
kl. 8.00 - 13.30 Afhentning af startnummer og T-shirt i Odense Idrætshal
kl. 9.00 - 13.30 Aktiviteter i Springhallen i Odense Idrætspark
kl. 13.45 - 14.00 Fælles opvarmning
Start Stadionvej 28 - samme sted som marathon-løberne
-
Start MiniMarathon 10 - 13 år og 14 - 17 år
-
Start MiniMarathon 5 - 9 år
kl. 15.00 Præmieoverrækkelse på Odense Atletikstadion
(Se resultatlisten her - husk at vælge "MiniMarathon" - og tast 10 personer)
Præmier eftersendes ikke
ODENSE IDRÆTSPARK
MØDESTED
Deltagere i MiniMarathon-dysten har mulighed for at mødes før, under og efter løbet. Mødestedet vil være på det grønne område foran OGFs klubhus. Se oversigtskortet nederst på siden.
AFHENTNING AF STARTNUMMER OG T-SHIRT
Startnumre og T-shirts kan afhentes samlet på løbsdagen i tidsrummet kl. 8 - 13.30 i Odense Idrætshal. Alternativt fredag og lørdag i sportsmessens åbningstider.
OPBEVARING AF BAGAGE
Bagageopbevaring, toiletter, bad og omklædning i Odense Idrætshal.
PARKERING
Læs mere om parkering her.


EFTER MÅL
MÅLDEPOT
Efter mål bliver deltagerne ledt videre til teltet “MiniMarathon”, som fungerer som måldepot. Teltet er placeret ved siddetribunen. I måldepotet tilbydes bl.a. kildevand, Jolly Time, frugt og Danone yoghurt.
Forældre har IKKE adgang til måldepotet, men kan mødes med børnene efter måldepotet.
VIS HENSYN OG HAV TÅLMODIGHED
Med ca. 6.000 deltagere, der skal passere den samme målstreg, er det af stor nødvendighed, at der udvises hensyn til hinanden, så alle får en positiv oplevelse ud af sin deltagelse - vi deltager for sportens skyld.